zondag 30 mei 2010

Het vervolg van: Heel veel kleine steekjes.





In het blog van 20 april liet ik al enkele lapjes zien, die ik had gemaakt en waar uiteindelijk een mini-pronkrol van gemaakt wordt.



Hier zijn weer enkele lapjes en enkele tussenzetseltjes.



Midden bovenin is een hardanger lapje geborduurd op 24 draads ongebleekte katoen.
In de volgende rij liggen lapjes in Holbein, Schwälmer en Assisi uitvoering, eveneens geborduurd op het 24 draads stofje, behalve het Schwälmer lapje. Dit heb ik op 20 draads kerklinnen gemaakt.
In het laatste rijtje liggen tussenzetseltjes in hokjessteek en stersteek. Het lapje in het midden zijn kruissteekrandjes op 16 draads linnen geborduurd met één over één.
De borduurzijde is Soie surfine van Au ver a Soie.

Het wordt nu langzamerhand tijd dat ik dit alles in een pronkrolletje ga "peuteren".

9 opmerkingen:

Erna zei

Prachtig Jeanny, wat een gepriegel, zal een mooi pronkrolletje worden, daar ben ik van overtuigd.
Tot zaterdag..fijne zondag verder
Liefs
Er

Bertie zei

Zie er naar uit als hij af is Jeanny, zal weer een pronkstuk worden en ik vind het prachtig om je blog te volgen, zoveel inspiratie.

Anoniem zei

Dat wordt zeer zeker een bijzondere minipronkrol.Het zijn stuk voor stuk kleinoden.Van harte,M.H.

Oude lappen zei

Jij bent toch nogal ne krak zeg.Ben benieuwd naar het pronkrolletje als het klaar is.
Liliane

http://ingridsknitting.blogspot.be/ zei

ach wat een prachtige werkjes , dit wordt een fantastisch mooie pronkrol !!

Elma zei

Jeanny, wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
Elma

Unknown zei

this is lovely work. Real compliments
Pat

Saskia zei

Door het breiwerk van de achtergrond wordt het nog duidelijker hoe ieniemienie deze lapjes zijn. Ik vind het ongelofelijk mooi en knap!
Ik hoop je pronkrolletje ook eens in het echt te mogen bewonderen als het af is.

tony de bruijn zei

Hallo Jeanny'.je hebt een prachtige blog.Ik wil woensdag naar Roermond komen 28 juli a.s.kun je misschien mailen waar je op de markt staat en of naald en draad er ook staat.Heel veel groeten van Tonny de Bruijn.
cp.de.bruijn@planet.nl