donderdag 6 juni 2013

Een handwerktas met ajour motieven.

Hier liet ik al mijn gekleurde ajour handwerkje zien en het is inmiddels een echte tas geworden. Will van Naald en Draad was de grote hulp met de naaimachine om er mijn gewenste model van te naaien en ik zette de buiten- en binnentas met de hand aan elkaar.


Dit is de ene kant....


... en de andere kant ...



... en een zijkant.


 De aanleiding van het maken van een tas zijn de handvatten en de hanger, die bij Naald en Draad te koop zijn. Aan deze kant heb ik voor de hanger een J en aan de andere kant een kroontje geborduurd.


De binnenkant heb ik nog voorzien van een extra vakje.
Er zijn nog kleine stukjes stof over, waar ik nog een naaldenmapje en een klein tasje van kan maken.

Ongeveer 12 jaar geleden maakte ik van deze ajour patronen een wit sierkleedje en heb het cadeau gedaan zonder een foto te maken, jammer.

Lieve groet,
Jeanny


48 opmerkingen:

Lida zei

Wat mooi! Ik kijk weer vol bewondering naar jouw handwerk, wat een verscheidenheid aan steken gebruikte je en wat een prachtig resultaat! Ik wens je veel plezier van deze bijzondere tas! Groetjes
Lida

Grit zei

Wow, fantastic.
Grit

wietskesquilts.blogspot.nl zei

ohhh wat is tie mooi geworden. ik kan er wel naar blijven kijken.
Prachtig!!!
groetjes
Wietske

Anoniem zei

Fantastisch..we zien hem wel een keer in het echt ?? ergens in Nijkerk of Goes ?? Licia H

Phebe and Jane zei

Wat een prachtige tas is dit. Echt schitterend. Wat laat je toch altijd mooie en inspirerende dingen zien.
Groetjes,
Marian

Annelein zei

Wat is het een mooie tas geworden. Daar ga je met plezier mee op stap...

AnitaS zei

Wat prachtig. Ik zit hier vol bewondering naar al dat moois te kijken.

Anoniem zei

Weer een meesterwerk er bij, echt chique.M.H.

Anoniem zei

Wat een buitengewoon mooie geborduurde tas. Chique gewoon. Heel apart.

Groetjes en heel veel borduurplezier, Margo

Margriet zei

Jeetje, nu al af ? Hij is prachtig geworden. Nu heerlijk genieten van het mooie weer.
Lieve groet Margriet

Unknown zei

Hallo Jeanny,

Ik had al van Sabine gehoord dat je een prachtige tas had gemaakt. Zat dus ook vol spanning te wachten op je berichtje hierover.
Hij is werkelijk prachtig, mijn complimenten. Ik heb zelf de hengsels ook besteld en ik hoop dat mijn tas ook zo mooi word als de jouwe.

Groetjes,
Linda

Anoniem zei

Wat mooi!!!! Echt een handwerktas en zo prachtig ook de zijkanten geborduurd!Hiermee kun je voor de dag komen Jeanny.
Zelf maak ik elke paar jaar een quilttas en die gebruik ik dagelijks.Maar deze tas is echt alleen voor je handwerken bedoeld.
Geniet van het resultaat en deze zonnige dag!
groetjes,Truus uit Drenthe

Unknown zei

Wat een prachtig handwerk met al die verschillende steken, heel erg mooi!
Liefs, Sonja

Mamilou zei

Splendide !!! Quel bel ouvrage !!! Un grand BRAVO !!!
Chantal ou Mamilou

Manuela zei

It looks fantastic.

Greetings, Manuela

Marian zei

Ik vind de tas geweldig, zo mooi al die prachtige borduursels en die handvatten en hanger..... zo gaaf.
Jammer is dat hè, dat je vroeger bijna nooit foto´s van je werkstukken maakte, maar ja toen hadden we nog geen blog om het met anderen te delen.

marcella zei

bijna te mooi om te gebruiken ;)

liefdevoortextiel zei

Heel apart ajour met gekleurde garens, door een paar simpele handvatten kwam je op een pracht ideé!

Bertie zei

Een plaatje van een tas Jeanny!!
Lieve groetjes

josé zei

Om verliefd op te worden. Mooi deze verschillende steken geweldig echt Jeanny's tas.

Om trots op te zijn. Hier ga je graag mee op stap helemaal af.

Liefs José

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

S*C*H*I*T*T*E*R*E*N*D* !! :-)

Marianne zei

Ooh wat een superleuke tas !
lieve groetjes, Marianne

Giovanna zei

Schitterend - echt een tas om mee te pronken :-)

Hobbyrita zei

Wow Jeanny, je hebt alweer een kunstwerkje gemaakt! Mijn mond valt open bij het zien van deze prachtige tas, jij kan er echt wel iets van! Je zou schrik hebben om zo'n tas in gebruik te nemen... zonde als er iets aan zou komen.
Heel erg proficiat, rita.

Anoniem zei

Wat een dot van een tas! Jouw fantasie en mogelijkheden lijken bijna geen grenzen te kennen.
En de hengsels vind ik heel origineel. Doen me aan bretels denken.
Mooi Jeanny!

Lieve groet,
Gerry

Guusje, zei

Wat een mooie tas is het geworden.
prachtig zelfs. Heel bijzonder vind ik hem.


Hilda zei

Waar haal je die tijd allemaal vandaan. Wat is het prachtig geworden. Petje af

Sis Voorn zei

In een woord : WOW !!!
Prachtig is de tas geworden !

Pietsje zei

Prachtig. Wat een schitterend tas.

Corina zei

Prachtig, wat leuk om zulk borduurwerk in kleurtjes te zien, érg mooi! En super verwerkt tot een gebruiksvoorwerp (al zou ik er erg voorzichtig mee zijn), prachtig!

Lies van der Burg zei

Prachtig, wat een mooie handwerktas.
Bedankt dat wij altijd weer deelgenoot mogen zijn van jouw mooie handwerken en dat je velen hiermee inspireert!

Johanna Zweden zei

Jeanny wat schitterend
Fijne week liefs Joke

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een prachtige ajourmotieven. En zo mooi tot een tas gemaakt. Bijna zonde om hem te gebruiken.
Groeten, Joke

Elza zei

Dit is pas een tas, wat mooi wauw.
Groetjes ELza.

Marion zei

Jeetje noem je dit een tas, ik vind het een pronkjuweel. Jeanny wat een eer van je werk. Gewoonweg PRACHTIG!

Lieve groetjes van Marion

Anny zei

Mooi werk! En wat een praktische toepassing. Mooi weekend. Anny.

Mirjam zei

Hoi Jeanny,
Wat is dat ongelooflijk mooi geworden zeg. Hier ga je enorm veel plezier van hebben en ook heel veel bekijks mee scoren...haha
Ik wens je een heerlijk weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Tony zei

Hallo Jeanny, Het is ongelooflijk mooi. Mijn mond viel open.Groetjes Tony

Anoniem zei

SCHITTERENDE TAS Jeanny!!! Heel knap werk!! Hoe doe het het telkens weer en zo vlug klaar!!!
Toch zonde om die te gebruiken, ik zou dit zeker niet doen, maar laten pronken in de merklapperie!!!
Heerlijk om weer te genieten op uw blog!
Liefs Christelle

Anoniem zei

Sprakeloos! GENIETEN met GROTE HOOFDLETTERS!!!!!!!

Marlies

Hetti zei

Prachtige tas Jeanny, kan zo naar het tassenmuseum Hendrikje in Amsterdam!!
Het is een feest om naar te kijken en ook naar je vorige blogje met de pimpelmeesjes.
Dank je wel en XXXX Hetti

Monique zei

Wat ziet het er mooi uit. Hij is echt geweldig geworden. Denk dat ik er ook maar een moet maken.

Joke zei

Wat een variatie aan steekjes.
Geweldig mooi!
En zo origineel verwerkt in een tas.

Riëlle zei

Geweldige tas, Jeanny!
Ik had natuurlijk de aanzet al gezien, maar "af" is hij pas..."af"!
Eens kijken of het nu wel lukt om deze reactie te plaatsen.
Riëlle

Riëlle zei

Geweldige tas, Jeanny!
Ik had natuurlijk de aanzet al gezien, maar "af" is hij pas..."af"!
Eens kijken of het nu wel lukt om deze reactie te plaatsen.
Riëlle

MarianneD zei

Wat is het een geweldige tas geworden!Echt een plaatje Jeanny!

Anoniem zei

Wat een plaatje Jeany
Op naar een volgend project ?
Groeten Annemieke

Marijke zei

Wat een prachtige steken tas daar zal je veel bewonderende blikken naar krijgen.
Fijn weekend,
groetjes van Marijke