vrijdag 6 maart 2015

Lidia M. Read Simmons Sampler 1826.

Het patroon komt wederom uit een SANQ en wel vol. 67. 
Op de lap zelf zijn geen gegevens van de maakster geborduurd, deze stonden op de achterzijde van het antieke handwerk.


Ik heb niet de aangegeven kleuren gebruikt, maar zelf gespeeld met kleuren.
In plaats van de zoom naar achteren te slaan, heb ik hem ditmaal naar voren omgevouwen en met een flanelsteek vastgezet. Het is weer wat anders en ziet er ook nog enigszins 'oud' uit.



Naast de normale kruissteek komen op deze merklap de rococosteek, platsteek, hokjessteek, rijststeek, stersteek en natuurlijk de flanelsteek voor.


Dit is het laatste lapje geborduurd op het speciale oneven geweven linnen van 14 x 16 draden per cm. (waar ik de laatste vier, nee zelfs vijf werkjes van maakte)

Lieve groet,
Jeanny.

17 opmerkingen:

Elma zei

Ziet er weer prachtig uit, de kleuren zijn erg goed gekozen. Wat leuk al die verschillende steken.
Dit weekend lekker genieten in Duitsland.

Mirjam zei

Dit is ook weer een heel erg mooi borduurwerk. Ik vind de kleurenkeuze heel erg mooi. Mijn handen kriebelen al weer om te gaan borduren, maar ik heb allerlei haak- en brei-projecten voorrang gegeven op het randje per week borduren. Daar moet ik nog aan beginnen... Maar ook dat gaat goed komen.
Ik wens je een heerlijk weekend,
Liefs,
Mirjam

Evelyne zei

O, weer zo'n mooie lap. Ik heb je werkjes opgeslagen en ga ze zeker ook maken, want ik vind ze prachtig.
Bedankt Jeanny voor de inspiratie!!
Goed weekend en lieve groetjes.
Evelyne

Guusje, zei

Wat is hij weer ontzettend mooi.

Anoniem zei

Weer een hele mooie merklap, Jeanny!
Je hebt mooie kleuren bij elkaar gezocht! Inderdaad zijn het mooie antieke kleuren!
Een heel mooi Lenteweekend toegewenst!

Lieve groet,
Gerry

Anny zei

Wat een prachtige kleuren. Zucht, alweer zo'n mooi werk.

Hilde zei

Het is mooie lap, met die variatie aan steken is het toch dat ietsje anders.
Je blog werkt heel inspirerend!

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

opnieuw een PRACHTIGE lap Jeanny.. mooie kleurtjes !

liefdevoortextiel zei

Het ziet er weer heel mooi uit!

Margriet zei

Prachtig borduurwerk.
Groet Margriet

Unknown zei

Beautiful colours and a great work !!

De borduurvrouw zei

Wat leuk al die verschillende steken in deze sampler. Hij is weer schitterend geworden Jeanny. Hoe borduurt het ongelijke linnen, is dat anders werken dan het "normale"?
Liefs en groeten, Nienke

Jeanny zei

Nienke, het borduurt precies hetzelfde.

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende borduurwerken
Fijn weekeinden vanuit Zweden

Willy zei

Hej Jeanny, het is zo stilletjes op je blog, hopelijk alles goed. Ik zag dat ik dit prachtige borduurlapje gemist heb. Een hele mooie kleurencombinatie heb je weer gebruikt. Lieve groet,

Hilda zei

De kleuren zijn een mooie combinatie. Het geheel is een mooi plaatje

telaagujadedal.blogspot.com zei

Me ha gustado su blog!
Un abrazo!