zondag 1 mei 2016

Ann Lockart Sampler 1842.

Een tijdje geleden zag ik in de nieuwsbrief van de Handwerkboetiek het patroon van dit merklapje van Black Branch Needlework voor het eerst. En nee, toch maar niet besteld. 
Maar even later vond de bijeenkomst van onze merklappenvereniging in Nijkerk plaats en was de Handwerkboetiek ook aanwezig. Toch stiekem gevraagd of ze het patroon hadden meegenomen en toen wél gekocht.


Wat is dat toch dat je zó op een patroon kunt vallen. Ik heb honderden andere patronen in mijn mappen (die ik nog wil maken) en toch wilde ik dit lapje eerst maken :-)


Het is geborduurd op 16-draads Minster linnen met Gloriana zijde. Het lapje is inclusief dubbele zoom 26,5 x 20 cm. In mijn voorraad had ik slechts enkele nummers van de zijde die op het patroon zijn vermeld. De ontbrekende nummers heb ik naar eigen idee uit mijn voorraad gekozen. 
Ik ben er tevreden over.

Lieve groet,
Jeanny.

15 opmerkingen:

Annelies zei

Een echt Engels lapje. Erg mooi !

Marion zei

Prachtig Jeanny.

Hetti zei

Prachtig Jeanny! Ik heb het patroon ook bij Annemiek gekocht voor de alfabetten. Maar nu ik het lapje "live" gezien heb neem ik 'm mee op vakantie om het te maken.
Fijne en vooral zonnige week,
XXX Hetti

liefdevoortextiel zei

Leuke kleuren, kleine lapjes zijn altijd mooi om te maken.

marly zei

Sometimes a sampler speaks to us, while others sit in piles quietly! It's lovely in composition and color.

Evelyne zei

Nou, Jeanny tevreden mag je zeker zijn, want het is een erg mooi lapje geworden!

Lieve groetjes,
Evelyne

Anoniem zei

Heel mooi geworden Jeanny. Ook de kleuren zijn geweldig.
Weer een mooie aanwinst voor je verzameling.

Groetjes,
Thea.

Phebe and Jane zei

Prachtig patroon. Kan me voorstellen dat je daarvoor viel.

Our photos zei

Weer een mooi patroon Jeanny!

http://suzi7.blogspot.nl/

Ana zei

Beautiful sampler!

Le crocette di Mariuccia zei

Very beautiful sampler! Mariuccia

Mirjam zei

En wederom een super mooi lapje geborduurd Jeanny.
Wat een mooierdje.
Liefs,
Mirjam

Anoniem zei

Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer Mooi!M.H.

Hobbyrita zei

Heel begrijpelijk vind ik dat, ik heb dat soms ook met een brei- of haakpatroon en dan moet dat gewoon en meestal wordt het dan ook iets mooi, net als jouw merklap!
Grtjes, rita.

Hobbyrita zei

Heel begrijpelijk vind ik dat, ik heb dat soms ook met een brei- of haakpatroon en dan moet dat gewoon en meestal wordt het dan ook iets mooi, net als jouw merklap!
Grtjes, rita.